Ditt overnattingssted taper minst 30 prosent av en årsinntekt på at en resepsjonist slutter. Hvorfor?
- Økte utgifter som følge av at nyansatt går sammen med en erfaren resepsjonist under opplæring over lengre tid.
- Nyansatte bruker i større grad av ledernes tid for å sikre seg at de tar riktige beslutninger, selv i småsaker.
- Nybegynnerfeil. Gjesten virker likeglad der og da, men kommer ikke igjen.
- Nybegynnerfeilene legger stort press på neste vakt, som må rette dem opp.
- Nybegynnere har vanligvis dårligere selgeregenskaper.
- Feilansettelser.
Inhotel har stabil arbeidskraft fordi våre medarbeidere kan arbeide hjemmefra, får en variert arbeidsdag, får besøke sine kunder og dermed reist litt, samt at vi alltid betaler tarifflønn eller mer. Vår kunde Geilolia hyttegrend konstaterte kort tid inn i samarbeidet at deikke bare sparte penger på timeprisen, men også var i stand til å ta i mot drop in-gjester de ellers ikke hadde kunnet tjene penger på. Med lav timepris kan resepsjonen være oppe lenger og det betyr at selv en marginalt forbedret omsetning gir penger på bunnlinjen.