Ofte stilte spørsmål


Flere spørsmål? Ta kontakt!

- Alle overnattingssteder er forskjellige og det er ikke alltid like lett å forutsi når jeg har behov, hvordan løser dere det?- Abonnementet inkluderer at vi er fleksible når du har behov. Drukner du i e-poster eller en resepsjonist er blitt syk, ring oss!

- Dere skriver en del om videoresepsjon, men jeg har bare behov for hjelp til å behandle e-poster og booke, må jeg betale for det og?
- Nei, vi hjelper deg gjerne med enkeltstående gjøremål - alt vi kan gjøre på avstand: E-post, chat, OTA-chat, telefon, booking - og videoresepsjon.

- Er det mye penger å spare på å gå over til fjernresepsjonister?- Ja, det har vi erfart selv på våre egne overnattingssteder Rondane Høyfjellshotell ,  Rondane fjellstue og Sandefjord Bobilpark.

- Hvordan prises Inhotels videoresepsjonstjeneste?- Du finner en prisoversikt her. Vi vil ta hensyn til trafikken i din resepsjon når det gjelder prisingen.

- Hva skjer med hotellets egne resepsjonister når Inhotel overtar resepsjonstjenestene?- Det velger du selv. Vi kan gjøre litt, eller alt for deg.

- Hvor mye koster software for videoresepsjon?- Software er inkludert i månedsabonnementsprisen.

- Hvor mye koster hardware for videoresepsjon?- Vi kan avtale leie av hardware. Den rimeligste skjermen vi har testet ut kostet 12.000 kroner pluss mva. Den var teknisk god, men vi anbefaler en større skjerm og benytter i dag en skjerm som kostet 18.000 kroner + mva. Det er samme type som benyttes på bestillingskioskene tiol McDonald's. Installasjon vil tilkomme. Ellers handler hardwarebudsjettet om i hvilket grad du vil tilpasse videoresepsjonen til ditt design og profil. Det er mulig å bruke skjermer med "industrikvalitet" av den typen man ser på kjøpesentra, plassere skjermen i lekre glassinnredning for å gjøre samtalene mer personlige eller tilogmed plassere skjermer utendørs.

- Kan dere bruke flere typer videosystemer?- Ja, vi har vår preferanse, men vi bruker det systemet du vil vi skal bruke.

- Hvordan løser en videoresepsjonist typiske resepsjonistoppgaver som å dele ut en ekstra pute, tannbørste eller andre typer fysiske serviceprodukter?
- Ved hjelp av skap som kan fjernåpnes av resepsjonist eller gjesten kan trykke på en kode.

- Kan videosystemet benyttes fra kundens egen mobil, pad eller PC?- Det er lansert en slik funksjon i USA, men den har ikke kommet til Europa enda.

- Kan hoteller som allerede har resepsjonsfrie løsninger bruke Inhotels systemer?- Ja. da vil videoresepsjonisten bli rimeligere. Mange vil velge å sjekke inn selv og videoresepsjonisten får mindre å gjøre.  Det betyr at du får det beste fra begge verdener. De som ikke vil ha hjelp klarer seg selv, de som har spørsmål får hjelp av en ekte concierge.

- Klarer videoresepsjonister å betjene flere, og helt forskjellige resepsjoner, ofte på samme tid, og samtidig kunne det enkelte produkt godt?- Ja. Vi har erfart at dette handler om grundig opplæring, samt å sette flere resepsjonister på jobb når det er mye å gjøre. Pr. i dag behersker vi fire ulike bookingsystemer og lærer oss gjerne flere.

- Hvordan får gjesten nøkkel av fjernresepsjonisten?- Markedet flommer nærmest over av valgmuligheter her. Den enkleste løsningen er å legge nøkkelen i en låssafe med kode, dernest anbefaler vi varmt Sharebox, for å få til en mer elegant løsning. Vi anbefaler også vår samarbeidspartner Arribatec for mer sofistiskerte self check in-systemer.

- Min resepsjonist må sette ut frokost om morgenen, hvordan mener du jeg kan bruke en fjernresepsjonist?- Det kan godt være du ikke har nytte av våre tjenester, men sjansen er stor for at du kan gjøre om på rutiner, bruke oss og spare penger. Kan nattevakta ta frokosten? Kan du leie en frokostvakt, som også er resepsjonist nå få timer og deretter fjernresepsjonist utover dagen? Vi tror det, det vil si vi vet det, for vi har gjort det selv.

- En handikappet gjest trenger hjelp med bagasjen, fjernkontrollen på et rom virker ikke, et annet rom har en kran som drypper, hva skal jeg med en fjernresepsjonist da?- Den første oppgaven må løses av en bakvakt. Vår erfaring er at det er svært sjeldent en bakvakt må trå til. Ødelagte fjernkontroller og kraner som drypper er ikke en resepsjonists oppgave! Vi tror renhold- og vaktmestertjenestene ofte tar for lett på sjekklisteoppgavene sine, fordi resepsjonisten opptrer som en altmuligmann. Slik skal det ikke være!